Legomatek
„Egy csütörtök délelőtt ellátogattunk a Győri Kölcsey Ferenc Általános Iskola 3. b osztályával a Széchenyi István Egyetem Apáczai Karára, ahol dr. Petz Szilvia tanárnő vezetésével betekintést nyerhettünk a matematika játékos tanításába.
A diákok két helyszínen 2x45 perces foglalkozáson vehettek részt.
Az egyik foglalkozáson különböző logikai játékokkal fejleszthették a tudásukat, a másik helyszínen pedig a törtek világába kalauzolt bennünket, lego eszközök használatával.
A foglalkozások nagyon érdekesek és izgalmasak voltak. A gyerkőcök élvezettel vettek részt a programokon és örömmel oldották meg a feladatokat.
A logikai játékok igazi kihívást jelentettek, így még nagyobb lelkesedéssel dolgoztak, játszottak.
A lego foglalkozáson torták segítségével játszva ismerték meg a törteket. A lego darabok, a színek és maga a játékos tanulás hamar elnyerte a tanulók tetszését.
Számomra is nagyon érdekes volt ez a délelőtt, szerintem mindenkinek érdemes lenne egy ilyen vagy ehhez hasonló programon részt venni. Örülök, hogy lehetőségem volt elkísérni az osztályt!” Gyimesi Rebeka
„ Nagyon tetszett a Lego matekos nap. Örültem, hogy a gyakorlat során egy aktív, iskolán kívüli programon is részt tudtam venni a gyerekekkel.
Az osztályt két csoportra osztottuk. Az egyik csoport a Lego matekon volt, míg a másik csoport, különböző készség fejlesztő játékokat próbálhatott ki.
Az első körben a készség fejlesztő feladatoknál segítettem. A gyerekek nagyon élvezték a feladatokat, a legnagyobb érdeklődés a mi csapatunkban a Tetris- es tojástartós játék iránt volt. De nagyon sokan, főleg a lányok elvesztek a pálcikás logikai feladatokban, sok fiú pedig szívesen játszott a dobble játékkal, hiszen Minecraft témája miatt teljesen testhez álló volt nekik.
Egy kis tízórai után a mi csoportunkkal is meglátogattuk az egyetem élmény pedagógiai termét, ahol a gyerekek a törtekkel ismerkedhettek meg egy népszerű játék segítségével, a legoval.
Azt vettem észre, hogy a feladatok és a folyamatos tevékenykedtetés hatására gyorsan megértették a lényeget és hamar ráéreztek arra, hogy a törtek lényegében mik is valójában.
Nagyon jól felépített feladatok voltak, a gyerekek életkori sajátosságait figyelembe véve. Az élvezet hatására úgy tanultak, hogy észre sem vették, játéknak fogták fel.” Treitl Vivien
„ Fantasztikus volt a „lego feladatlap”, sokat kellett gondolkozni! Egyszóval király volt!” Kottra Péter
„ Nagyon jó volt, és itt nagyon imádtam a matekot” Helyes György
„ Szuper volt! Imádok legózni!” Sipőcz Ábel
„Nagyon tetszett, különösen a pálcikás logikai feladatokat élveztük!” Farkas Milán
„ Azért tetszett a legomatek, mert cseles volt. Építettünk, matekoztunk, szuper volt. Az tetszett a legjobban, mikor össze kellett építeni a tortaszeleteket” Takács Borbála
„De jólenne, ha többször is eljöhetnénk!” Sipőcz Abigél