Boldogságra tanít Barabás Renáta, az Apáczai-kar mesteroktatója

Boldogságra tanítanak a nagykövetek - Két győri pedagógus a kiválasztottak között

A Boldogságóra programhoz, mely tavaly ünnepelte 10 éves évfordulóját, Győr-Moson-Sopron vármegyében már harminchat intézmény csatlakozott. Két győri pedagógust pedig az országos Boldogság­óra nagykövetei közé választottak.

Barabás Renáta és Németh Andrea elhivatott pedagógusokként évek óta segítik a fiatalokat érzelmi intelligenciájuk fejlesztésében, amely a tanulmányok mellett a felnőtt életben is nagy segítséget jelent a felnövekvő generációnak.
A fiatalok a tanév során 10 egymásra épülő témát járnak körül, mint például a hála, a célok kitűzése és a megküzdési stratégiák. A „Boldogságóra pedagógus nagykövetek” a tanórákon kívül szélesebb körben is igyekeznek megismertetni a nagyközönséget a program szemléletével és céljaival. 

Barabás Renáta, a győri Széchenyi István Egyetem Apáczai Csere János Pedagógiai, Humán- és Társadalomtudományi Karának mesterpedagógusa a leendő pedagógusokat és az SZE Öveges Kálmán Gyakorló Általános Iskola kis növendékeit egyaránt tanítja. 

– A gyerekek nagyon nyitottak ezekre a témákra. Szeretnek beszélgetni róla, és a Boldogságóra program is számos élményfel­adatot kínál az egyes anyagokhoz. Van néhány olyan gyakorlat, amit évekkel korábban próbáltunk ki, és továbbvittünk magunkkal, mert a gyerekek annyira szerették. Ilyen például a „Ma arra van szükségem…”, a „Boldogító erősségek” vagy a „Hála” kártyák. Ezek közül szabadon választhatnak a diákok, ha úgy érzik, és az órán beválthatják őket. Például ha valakinek nehéz napja van, választhatja azt, hogy „nekem ma arra van szükségem, hogy a legjobb barátom mellett üljek”. Ezzel is segítve, hogy a gyerekek merjenek beszélni az érzéseikről és a szükségleteikről. 

A jövő pedagógusnemzedékét megismerteti a programmal

Barabás Renáta szerint a mai rohanó világban nagy szükség van arra, hogy a gyerekek többet kommunikáljanak az érzéseikről, mert a ki nem mondott dolgok komoly belső feszültséget okozhatnak. 

– Az egyetemi oktatói munkám során a hallgatókat is megismertetem a program fő témáival, és megtanulják, hogyan lehet ezeket bármilyen tantárgy tanmenetébe kreatívan és élményszerűen beépíteni. Így a jövő pedagógusnemzedéke már ezzel a pozitív szemlélettel kezdi majd meg a munkát. 

Az egyetem és a fenntartásába tartozó általános iskola közös programmal készül a március 20-i boldogságvilágnapra. Különböző programok várják majd a diákokat és a hallgatókat egyaránt. 

Dániel Viktória

boldogságóra kép.jpg

Barabás Renáta a jövő pedagógusait is bevonja a pozitív szemléletű programba.
Fotó: Rákóczy Ádám

A Kisalföldben megjelent cikk itt olvasható

 

Események