Iskolakerti fenntarthatóságra nevelési jó gyakorlat tanulmányút és határon átívelő közös továbbképzés pedagógusoknak
HUSK/2301/3.2/031/P55 azonosító számú projekt, Interreg Kisprojekt Alap VI-A Magyarország-Szlovákia Program
Iskolakerti fenntarthatóságra nevelési jó gyakorlat tanulmányút és határon átívelő közös továbbképzés pedagógusoknak
HUSK/2301/3.2/031/P55 azonosító számú projekt, Interreg Kisprojekt Alap VI-A Magyarország-Szlovákia Program
Iskolakerti webináriumok
A webináriumokkal elsősorban a távolabbi pedagógusokat céloztuk meg, olyan tartalmakkal, melyek képernyőn is átadhatók, és a nagyobb számú hallgatóság kérdései, hozzászólásai a többieknek is érdekesek lehetnek.
Iskolakerti fenntarthatóságra nevelési jó gyakorlat tanulmányút és határon átívelő közös továbbképzés pedagógusoknak
HUSK/2301/3.2/031/P55 azonosító számú projekt, Interreg Magyarország-Szlovákia Program, Kisprojekt Alap VI-A
Iskolakerti fenntarthatóságra nevelési jó gyakorlat tanulmányút és határon átívelő közös továbbképzés pedagógusoknak
HUSK/2301/3.2/031/P55 azonosító számú projekt, Interreg Kisprojekt Alap VI-A Magyarország-Szlovákia Program
2024. július 1. - 4. között rendezte a Vajdasági Magyar Pedagógusok Egyesülete szokásos nyári akkreditált pedagógus-továbbképzését, az Apáczai Nyári Akadémiát Újvidéken, melyen idén is részt vettek oktatóink.
Fénykép: Egretta Fotó
Folytatódik a Nemzedékek kertje projekt
2013-ban két győri nyugdíjasklubban készítettünk gyógynövénykertet gyerekcsoportokkal, és a jó tapasztalatok alapján folytattuk a győri WHO Egészséges Városok Program támogatásával, sport- és rekreációszervező hallgatók bevonásával, ezúttal a Lepke utcában. Bővebben: https://www.gyorplusz.hu/gyor/a-polgarmesterrel-egyutt-kerteszkedtek-az-idosotthon-lakoi/
Madárijesztők az iskolakertben
A harmadéves tanító szakos hallgatók a technika tantárgypedagógia tantárgy keretén belül, az őszi tárgyalkotás témában az egyetem iskolakertjébe készítettek madárijesztőket.
Megjelent az Apor Vilmos Katolikus Főiskola gondozta Szociálpedagógia folyóirat új, tematikus száma: Iskolakert, természet és közösség. Szerkesztők: dr. Tamáska Máté és dr. Halbritter András Albert. A lapszám bemutatójára Vácott kerül sor 2022. október 11-én,
A Széchenyi Egyetem részvételével futó School Garden goes Europe Erasmus+ stratégiai partnerség program fő célkitűzése , hogy minél több gyermek részesülhessen az iskolakert, óvodakert jótékony hatásaiban, az iskolakerti szakértők összefogása, tudásmegosztása révén.
2022. szeptember 8-án a projektpartnerek, a német Weingarteni Pedagógiai Egyetem, az osztrák Vorarlbergi Pedagógiai Egyetem és a Széchenyi István Egyetem, továbbá az Iskolakertekért Alapítvány, mint csatlakozott partner szakértői tartottak nemzetközi képzést, nyári egyetemet hét ország pedagógusainak az Apáczai Karon.
2022. június 10-én az Almazöld Konferencián, a budapesti Margitszigeten adták át a Pontvelem nonprofit kft. és az EMMI, mint projektgazda által szervezett Fenntarthatósági Témahét keretében kiírt versenyek és pályázatok díjait.
A győri tanítóképzésben régi hagyományokra, nagyszerű elődök munkájára építve sikerült felelevenítenünk azt az iskolakerti képzést, amelyhez az 1884-ben elkészült főépület udvarán már iskolakert állt rendelkezésre. A II. világháború után fokozatos leépülés, több évtizedes szünetelés következett. Az erdőpedagógia területén már módszertani műhellyé vált Karunkon 2012-ben döntöttünk a halaszthatatlan újraindításról egy kubai expedíció tapasztalatai alapján.